Někomu zavřeli hospodu, jinému kadeřnictví, jinde se zavřela automobilka. Ekonomika se během pár dní téměř zastavila, stejně jako pohyb přes hranice, turismus a skoro i chození po ulici. Nás krize přikovala k monitorům, Skypu, Zoomu a telefony, které ani normálně moc neodkládáme, jsme přestali odkládat úplně. Ale co nám krize přinesla? Co jsme se v ní naučili my i naši klienti? Přinášíme druhou z řady případových studií na téma #zavirovanymarketing.
Poučení: Nabízíš něco, co najednou nejde využít? Uprav podmínky tak, abys nadále lidem nabízel hodnotu.
Situace:
Vaše vztahy se zákazníky jsou dlouhodobě perfektní. Kromě toho, že jim nabízíte produkty, které léta kupují a které mají rádi, také často chystáte různé spotřebitelské soutěže. Tentokrát o dovolenou v zahraničí. Což začne být problém ve chvíli, kdy vám najednou zavřou hranice a vyhlásí karanténu. A teď co s tím? Zejména když jste společnost Opavia, rodinná značka s tradicí 180 let, přičemž speciálně rodiny to teď nemají vůbec snadné.
Řešení:
Agentura Geometry Prague napřed musela vyřešit problém s výhrou v podobě dovolené. Na první pohled to bylo, jako byste uprostřed Sahary vyhráli kajak. Proto přišel nový vizuál a nové sdělení: „I z bezpečí domova můžete vyhrát dovolenou snů! Platnost hlavní ceny je prodloužena vzhledem k výjimečnému stavu.“ Novému sloganu i vizuálu se musela přizpůsobit celá komunikace na sociálních sítích i na webových stránkách. Zvláštní kapitolou byl televizní spot, který se upravil formou cover flash news, tj. sdělení, které probíhalo jako banner pod normálním spotem.
Spolu s tím přišla dlouho očekávaná kampaň u příležitosti 180 let značky. Marketérům bylo jasné, že teď je ta správná chvíle, kdy má rodinná značka pomoci rodinám. Situace pro rodiny nebyla snadná, děti najednou nemohly chodit do školy a všude panoval strach. Na to reagoval tón celé kampaně a zejména pak claim: „Jsme v tom s vámi!“ Na vzniklou situaci se podařilo napojit i 180. výročí značky, konkrétně postem: „Zůstat doma může mít své výhody. I Opavia začala jako přivýdělek z domova. Třeba i vy dostanete za tu dobu nějaký skvělý nápad.“
Cílem také bylo rodiny zabavit a usnadnit jim tak dobu strávenou v karanténě. Proto přišel nápad na hry pro celou rodinu, například sušenkové případně pexeso, případně sušenkové člověče, nezlob se s herní deskou ke stažení a vytištění zdarma. Speciálně pro děti pak přišly omalovánky s motivem produktů Opavia. A pro rodiče klasické recepty na vaření pro celou rodinu s použitím produktů Opavia.
Z reakcí na sociálních sítích je znát, že se změna komunikace vyplatila. Zákazníci byli rádi, že je jejich oblíbená značka nezklamala ani v tak složité chvíli, a šance na výhru dovolené také nepřišla na zmar.
Více informací najdete zde.