Zavirovaný marketing

Jak virtuální běh s RunTour podpořil boj proti koronaviru

7.7.2020
ondrej.novak

Někomu zavřeli hospodu, jinému kadeřnictví, jinde se zavřela automobilka. Ekonomika se během pár dní téměř zastavila, stejně jako pohyb přes hranice, turismus a skoro i chození po ulici. Nás krize přikovala k monitorům, Skypu, Zoomu a telefony, které ani normálně moc neodkládáme, jsme přestali odkládat úplně. Ale co nám krize přinesla? Co jsme se v ní naučili my i naši klienti? Přinášíme první/další z řady případových studií na téma #zavirovanymarketing.

Poučení: Když si nemáš jak pomoci, pomoz jiným. Lidé pak pomůžou tobě!

Situace:

Už se to blíží! Největší rodinný běžecký seriál Run Tour 2020, konkrétně závod v Českých Budějovicích. Jsou nachystané trasy pro dospělé i pro děti, organizátoři nachystaní, všechna povolení vyřízena, zbývá jen vystartovat v sobotu 14. března. Až na jednu drobnost: 10. března 2020 byly kvůli pandemii covid-19 zrušeny všechny hromadné akce nad 100 osob a následně 16. března byla z nařízení vlády vyhlášena v České republice karanténa. A teď co s tím?

Řešení:

Agentura Geometry Prague se tak na poslední chvíli dozvěděla, že soutěž zkrátka nebude a nikdo na tom nic nezmění. O koho se v takové chvíli můžete opřít? O komunitu, kterou jste po léta úspěšně budovali. Protože ta vás v tom nenechá. Agentura proto na přelomu března a dubna zorganizovala dva běhy na symbolickou distanci 1 km se startovným 100 Kč a možným dalším dobrovolným příspěvkem. Kompletní výnos směroval na podporu boje proti covid-19 ve městech, kde se RunTour běhá. Peníze šly na nákup dezinfekce, bezkontaktních teploměrů a dalšího nezbytného vybavení, kterého byl všude nedostatek.

Výzva nakonec oslovila řadu vrcholových sportovců a dalších známých osobností. Mezi lidmi, kteří se aktivně zapojili, byli pětibojař David Svoboda, boxer Lukáš Konečný, vodní slalomář Jiří Prskavec nebo biatlonisté Michal Krčmář a Eva Kristejn Puskarčíková, do běhu se zapojil i známý moderátor DVTV Martin Veselovský. Tihle všichni na sociálních sítích publikovali svoje fotky pod hashtagem #pomahamsruntour.

Obou běhů se zúčastnilo více než 2 500 běžců! Celkem bylo na boj proti covid-19 vybráno bezmála 400 000 Kč a skrze média a sociální sítě se podařilo oslovit téměř 1 500 000 lidí!

Hlavní čísla:

  • 2 566 běžců
  • 398 673 Kč na podporu měst v boji proti covid-19
  • 1 590 příspěvků na sociálních sítích
  • 675 instastories

Více se dozvíte zde .