Někomu zavřeli hospodu, jinému kadeřnictví, jinde se zavřela automobilka. Ekonomika se během pár dní prakticky zastavila stejně jako pohyb přes hranice, turismus a skoro i chození po ulici. Nás krize přikovala k monitorům, skypu, zoomu a telefony, které ani normálně moc neodkládáme, jsme přestali odkládat úplně. Ale co nám krize přinesla? Co jsme se v ní naučili my i naši klienti? Přinášíme první z řady případových studií na téma #zavirovanymarketing.
Poučení: Výsledek nemusí být dokonalý. Ale musí být rychle a musí být dokonalý v mezích toho, co jde zrovna dělat.
Situace:
Už čtrnáct dní vám jede kampaň a všechno vypadá normálně. Najednou totální změna prostředí, společnosti… všeho. Vaše kampaň je ze dne na den úplně mimo. To se přesně stalo společnosti Innogy, která zprostředkovává dodávky plynu a elektřiny. Najednou nabízeli levnější elektřinu ve chvíli, kdy celá republika sháněla tak maximálně roušky a někteří těstoviny a konzervy s tuňákem.
Řešení:
V Innogy se rozhodli to tak nenechat. Spolu se svými agenturami (Wunderman Thompson, VMLY&R a WPP) se domluvili, že vzhledem k tomu, co se všude děje, je třeba nasadit nějaké jiné messages. Konkrétně, návod, jak mají zákazníci s Innogy komunikovat, když jsou zavřené pobočky. Tohle ujednání včetně briefu proběhlo 16.03 po telefonu a mailu. 26. března už běžel spot v televizích.
Jak se to dá zvládnout? Potřebujete schopné lidi, co se umí přizpůsobit každé situaci. Kromě zmíněných agentur pomohl i herec Pavel Šimčík z Dejvického divadla, který ve spotech Innogy účinkuje. Natáčel sám u sebe doma, navíc novým telefonem, který mu přinesl kurýr. A natáčel sám sebe, ačkoli si nikdy před tím nevyfotil ani selfie. To proběhlo 23. března, další dny se stříhalo, dělal se zvuk a 26. byl spot v televizích. Feedback z Primy zněl: „Kvalita je trochu divná, skoro jako by to někdo točil mobilem.“. Však taky točil. A byla velká frajeřina se do toho pustit a dotáhnout to do konce. Takže i když to vypadá, že něco nejde zvládnout, nakonec se objeví někdo, kdo to zvládne. Možná to nebude takové, jako by se natáčelo v profi studiu. Ale bude to to nejlepší, co jde v danou chvíli udělat.
Spot si můžete prohlédnout zde.
Další informace najdete na MediaGuru.